Wat is content?

Content is de verzamelnaam voor alle media-uitingen van een bedrijf: tekst, beeld en geluid. Interessante content levert onder andere interactie op met de lezers, kijkers of luisteraars. Bij websites valt álles wat er op de pagina’s te lezen, te zien en te horen valt onder de noemer content.

Statische versus dynamische content

Een aantal pagina’s op je website bevatten gegevens of informatie die je maar zelden aanpast. Dit is de statische content. Daarnaast hebben veel website een weblog; deze berichten zijn een voorbeeld van dynamische content.

Kort door de bocht: de statische content zijn je pagina’s, de dynamische content zijn je berichten.

Jezelf onderscheiden met unieke content

Een saai boek lees je niet uit. Bij een saaie film val je in slaap. Ook online content moet boeiend zijn, wil het een bezoeker interesseren. Zorg dus dat je authentieke, unieke en waardevolle content verspreidt. Het is dé manier om je te onderscheiden van je collega-ondernemers.

Er is een aantal signalen dat de zoekmachine ziet als een teken dat mensen je content waarderen.

  • Social shares: mensen delen jouw content op social media.
  • Reacties op jouw (blog)posts. Reageer je terug? Dan neemt Google dat mee in de positieve waardering van je site.
  • Het aantal likes op posts op social media.
  • De hoeveelheid verkeer naar je website.
  • Hoe langer jij mensen met je content weet te boeien, hoe beter dat is voor je ranking. Dus hoe lang blijven ze op je website, kijken ze naar je filmpje, blijven ze hangen bij een Facebook-post enzovoorts.

 

Heb je ondernemers in je netwerk die wat kunnen hebben aan deze informatie? Deel dan dit artikel. Je doet er ook mij een groot plezier mee!
Share
Tweet
Share
Pin